dijous, 8 d’agost del 2019

Dia 2. Linyola - Balaguer - Algerri - Tamerite de Litera - Monzón


Dilluns 15 de juliol de 2019
15:02 h
Ahir no vaig escriure ni vaig descriure l'alberg de Linyola. Vaig anar a buscar al Josep Caba a casa seva tal com m'havia indicat anteriorment per telèfon. "Pare hi ha un pelegrí" va dir la noia que em va obrir la porta. Josep va venir i em segellà la credencial no sense dir-me que havia de omplir les meves dades, nom adreça i DNI. Em va acompanyar a unes instal·lacions properes on havien naus i edificis al voltant d'un pati. En un dels edificis havia com una mena de taller mal endreçat y un altell amb cinc llits, un parell de taules i cadires i un racó amb pica, nevera microones estufa que ho fa servir dos mesos l'any per temporers. La resta de l'any ho ofereix als pelegrins. Ho fa sense rebre res a canvi, em va explicar que ell ha fet el camí tres vegades caminant i que la primera vegada ara fa vint anys es va perdre un dia i un senyor li va oferir llit per a aquella nit. Des de llavors que ell també ho fa.
Després de dutxar-me i canviar-me de roba vaig anar a sopar a un bar que estava obert. Després he tornat a l'alberg y he descansat.
Aquest matí a dos quarts de vuit ja estava al camí de nou un cop m'he he pres un cafè amb llet i una pasta com a des dejú.

15:21 h
Ara estic a Tamarite de Litera després de 55 km que he fet aquest matí passant per Balaguer i Algerri. A Balaguer he fet segellar la credencial a l'alberg Teresa Pàmies i a Algerri he canviat l'aigua de la cantimplora. Aquí a Tamarite he parat en un restaurant per dinar i per carregar la bateria. Avui volia arribar a Monzón però el Josep Caba m’ha dit que no hi ha alberg o sigui que he decidit arribar a Berbegal.
M'esperen uns 42 km que els podré fer gràcies a que he carregat la bateria de la bicicleta.

22:42 h
Falta un quart d'hora per al les 11 de la nit. He arribat a Berbegal a les 7 i 20 després d'un recorregut entre Monzón i Berbegal tot pujada rematat amb unes rampes pronunciadíssimes per arribar al poble, situat a sobre fin promontori. De Tamarite a Monzón ha estat un recorregut suau travessant una comarca plena de canals de regadiu per camins planers i còmodes per circular. Monzón m'ha sorprès perquè sembla una ciutat moderna plena d'avingudes i parcs, tota és neta i ordenada. Però no hi han fonts, només he trobat una que m'ha dit un senyor que rajava aigua calenta per més que l'he deixat rajar una bona estona.
Al menys m'ha servit per hidratar-me pel camí per arribar aquí.
En realitat volia fer nit a Monzón però m'he assabentat que a Monzón no n'hi han albergs així que he pedalat fins a Berbegal, que sí que te un alberg municipal. L'encarregada, Neli, m'ha obert i me l'ha ensenyat. Tot per a mi sol, no n'hi han altres pelegrins. Tinc el meu dormitori individual, la meva cuina, la meva sala de TV i el meu bany. Ah, i la meva terrasseta amb unes vistes espectaculars. Ahí he aprofitat per netejar la bici.
He parlat amb la Oli, amb l'Otto, el Carlos i la Sofi. Després he sopat amb el que havia comprat al matí i ara, després d'escriure aquest relat me'n vaig a descansar que ja son les 11.


8:58 h
Vallfogona de Balaguer, travessant un canal









 9:24 h
Balaguer, Plaça Mercadal











10:49
Castelló de Farfanya, Iglesia Castell Pedra









 12:33 h
Entrant a la província d’Osca, sortint de Catalunya








 13:08
Albelda, ermita de San Roque

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Presentació

Juliol 2019 De fa temps que tenía al cap fer el camí de Sant Jaume. Mai trobava el moment per fer-l'ho. Em feia gràcia anar en bic...