diumenge, 11 d’agost del 2019

Dia 4. Bolea - Sarsamarcuello - La Peña Estación - Ena

Aquesta és la nota que vaig deixar ahir a l'alberg de Bolea. Amb això ja no cal explicat res més.

"Supongo que en condiciones normales debe ser un gran albergue con todas las instalaciones funcionando. En mi caso sólo había luz en la planta superior y el único enchjufe que funcionaba era el del microondas. La nevera también apagada. Esta noche he tenido que bajar al lavabo a tientas, sin luz. Nadie me había explicado lo de las sábanas desechables, lo he tenido que adivinar. Algo positivo, la ducha sí funcionaba con agua caliente, menos mal. Al hospitalero, Javier, lo he conocido por teléfono, y poco, porque casi no tenía batería y me tuvo que colgar. SAparte de todo lo explicado, he descansado, duchado, comido y cargado la batería."

Bolea
                  Jaume 17/07/2019 
Buen Camino
               
13:59 h
Loarre, definitivament ja estic a les muntanyes 









17:52 h
Bé, ja he arribat a Ena. Ha estat un dia dur però maco. Al matí no he sor tit molt d'hora, cap a les 9 hores. La primera etapa era fins al Sarsamarcuello, sense incidències. He passat per poblets meravellosos, Ainés, amb una ermita dedicada a la Virgen de la Peña. Castillo de Loarre, he passat a prop, la Villa de Loarre i fins al Sarsamarcuello amb unes pujades molt costerudes per entrar a la població. Allà m'han indicat on estava l'alberg i on podia trobar l'hospitalera. Li he demanat que em segellés la credencial i em deixés entrar una estona a l'alberg per reposar i per carregar la bici ja que a la tarda tenia una bona etapa i volia anar tranquil. També li he demanat una mica de pa i he aprofitat per menjar una mica de formatge i xoriço.
Després de descansar i carregar una mica la bicicleta, he arrencat per la següent etapa, de Sarsamarcuello a Ena. Al principi tot bé, tret d'unes rampes duríssimes. M'he anat acostant a les muntanyes i els paisatges s'anaven obrint a la meva esquena a mida que anava pujant. Tres quilòmetres i mig sense treva fins arribar al castillo de Marcuello, a 1000 metres d'altura amb unes vistes impressionants. Just abans d'arribar al castell hi ha l'ermita de San Miguel. A partir d'aquí ja tot pràcticament baixada fins arribar a la Peña, on hi ha una estació de tren de la línia Canfranc Osca. M'havien dit que si volia menjar alguna cosa a Ena que l'última oportunitat era comprar aquí. L'únic establiment era un bar, així que he demanat un entrepà de truita i he aprofitat per prendre una cervesa.

13:52 h
Linás de Marcuello, ja he arribat a les muntanyes 








14:37 h
Arribant a la Peña

















14:40 h
La Peña estación









10:17 h
Ermita de la Virgen de la Peña

















10:03 h
El Camí sortint de Bolea









10:44 h
Castillo de Loarre









11:02 h
Villa de Loarre

















11:10 h
Santa Engracia de Loarre, Cruz de término









11:34 h
Sarsamarcuello










20:45 h
He volgut venir pel camí original però a uns dos km de la Peña em desviava per un camí impossible per la bicicleta o sigui que he tornat enrere i he vingut per la carretera fent uns set km més del que tocava.

20:47 h
En arribar a Ena he volgut trobar l’alcalde, que es l’hospitaler d’aquí un veí m’ha dit que l’alberg està obert i que l’alcalde deu estar fent la migdiada. No havia ningú, o sigui que tot per a mi com sempre. M’he instal·lat, m’he dutxat, he sopat amb el que havia dut i també m’he fet uns espaguetis que havien i me’ls he cuinat per menjar-me’ls amb el formatge que em quedava. He deixat mig entrepà de truita per l’esmorzar de demà. Després d’atendre el correu i els whatsapps i de parlar amb l’Otto i amb l’Oly i de fregar els plats. Me’n vaig al llit a descansar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Presentació

Juliol 2019 De fa temps que tenía al cap fer el camí de Sant Jaume. Mai trobava el moment per fer-l'ho. Em feia gràcia anar en bic...